Introductie
Wij zoeken zsm voor tijdelijke inhuur een (freelance) Projectleider Optimalisatie Verzekeringsplatform (CCS).
Duur: 1 jaar (per 3 maanden verlengd)
Dagen per week: 4 tot 5
Start: ZSM
Locatie: hybride / remote (Utrecht)
Taalvereiste: Nederlands vloeiend (Engelstalig is niet mogelijk).
Organisatie
Onze klant heeft inmiddels succesvol een nieuw verzekeringsplatform geïmplementeerd (Digital Insurance Platform van CCS), inclusief een volledig vernieuwde online omgeving voor het aanvragen, beheren en afhandelen van verzekeringen en schades. Om het nieuwe verzekeringsplatform goed te kunnen integreren in het applicatielandschap zijn diverse integraties aangepast of ontwikkeld.
Nu moet het nieuwe verzekeringsplatform verder geoptimaliseerd worden. We zoeken een projectmanager die de aanpassingen aan het Digital Insurance Platform in goede banen kan leiden, met als uiteindelijke doel verdere optimalisatie van het platform.
Functie
Werkzaamheden
– Je bent verantwoordelijk voor één of meer deelprojecten binnen het programma.
– Je werkt nauw samen met het kernteam (“Core team”) dat bestaat uit de programmamanager ICT en Business Change manager, die verantwoordelijk zijn voor het totale programma.
– Jouw team is verantwoordelijk voor het ontwerp, bouw/configuratie en het testen van de functionaliteit die jouw deelproject moet opleveren.
Taken:
– Je stelt het deelprojectplan op.
– Je schat, samen met jouw team het werk in en stelt daarmee een realistische planning op. We werken met een globaal plan voor het totale programma en elke drie maanden brengen we de details aan voor het komend kwartaal.
– Je definieert samen met je team de afhankelijkheden van andere deelprojecten.
– Je hebt voldoende inhoudelijke kennis om te begrijpen waar de uitdagingen in het werk zitten en om je team te kunnen “challengen”.
– Met de andere projectmanagers stem je jouw planning af binnen het overall programmaplan.
– Je bewaakt de voortgang van je project en rapporteert hierover aan de programmamanagers.
– Je stelt impact- en risicoanalyses op.
– Je levert samen met je team input en ondersteuning voor de acceptatietest.
– Je helpt het team bij het oplossen van (dreigende) blokkades.
Functie-eisen
Vereisten en werkervaring:
– Een afgeronde opleiding informatica op HBO of WO niveau.
– Minimaal 5 jaar werkzaam als projectmanager in ICT.
– Minimaal 3 jaar werkzaam in de binnen de verzekeringssector.
– Scrum master certificering en aantoonbaar met succes toegepast (Pre).
– Prince-2 certificering en aantoonbaar met succes toegepast.
Over welke competenties moet je minimaal beschikken?
– Stressbestendig.
– Pragmatisch, flexibel en kan snel schakelen bij tegenslagen.
– Communicatief (w.o. presenteren), goed kunnen luisteren en onderhandelen.
– Proactief, initiatiefrijk, straalt energie uit- Voortdurend verbeteren.
– Samenwerken / Zorgvuldig met oog voor kwaliteit / Houdt overzicht / Overtuigend / Organiserend.
– Verantwoordelijkheidsgevoel / Resultaatgericht / Analytisch, vooruit denken.
Dus heel belangrijk:
– Dynamisch en pragmatisch!
– Niet alleen managen, maar ook inhoudelijke kennis m.b.t. verzekeringssystemen!
– Werkzaam (geweest) in de verzekeringsbranche. Kennis van particuliere- en zakelijke verzekeringsproducten!
– Kennis van verzekeringssystemen (Digital Insurance Platform van CCS is een sterke pre)!
Over welke kennis moet je beschikken?
– Kennis van verzekeringen: schadeverzekeringen, producten, primaire processen.
– Ervaring met grote, complexe implementatietrajecten.
– Implementatie van ICT-systemen in de verzekeringsbranche (administratie, frontoffice toepassingen, integraties met andere systemen).
– Verzekeringssystemen (pre Digital Insurance Platform van CCS).
– Softwareontwikkeling.
– Ervaring met Agile werken.
– De benodigde training en opleidingen op het gebied van projectmanagement (bijv. IPMA, Prince-2, PMBOK).
– Ruime ervaring met het maken van projectplannen en het beheersen van een complex project.
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.
– Best practices, methoden, technieken en tools voor projectmanagement.
– Microsoft DevOps om de projectadministratie bij te houden.
Inlichtingen
Michel Koning 06-34657362
Sollicitatie
Heb je interesse in deze freelance opdracht? Mail dan nu jouw cv en een korte motivatie aan michel.koning@dilaco.eu of up-load jouw cv via onderstaande button solliciteren.
Even bellen voor meer informatie kan natuurlijk: 06-34657362. We horen graag van je!