Introductie

Voor onze eindklant in Den Bosch zijn wij op zoek naar een ervaren (interim or freelance) Data analist met ervaring met NPS data en CX journey.

Locatie: hybride (1 a 2 dagen op locatie Den Bosch de rest remote)
Periode: tot 01-10-2023 (32-40 uur) met optie verlenging
Project start datum: ASAP
Overig: Nederlandstalig is een must

Organisatie

Je gaat deel uitmaken van het CX & Digital team. Je valt onder het CX team, maar werkt veel samen met andere teams (van Digital tot Customer Journey teams & Marketing & Sales).

Het team bestaat uit Analisten, Service & UX designers en Content & Digital Specialisten. Het team kenmerkt zich door een gedrevenheid om dagelijks impact te maken op de klantervaring. Natuurlijk gebruiken we bewezen designmethodieken, maar we zijn ook pragmatisch zodat we snel impact kunnen maken met onze collega’s uit de journeys.

Functie

Bij onze klant analyseert de Data Analist CX de NPS data gerelateerd aan alle journeys en de merken en vertaalt deze naar concrete acties die bijdragen aan een betere klantbeleving.
Daarnaast is het belangrijk dat medewerkers en management de klantinzichten veelvuldig gebruiken om dagelijks de juiste beslissingen te kunnen nemen om de klantbeleving te verbeteren.
Analyseer welke ontwikkelingen ons bedrijf nodig heeft om NPS doelstellingen effectiever en efficiënter te halen. Door het strategisch analyseren van data ben je een kritische vriend voor het senior management en help je jouw collega’s om betere dienstverlening te kunnen verlenen richting onze klanten.

Als Customer Experience Consultant zie je niet alleen kansen op basis van de data, je verzilvert ze in een razend tempo bij het:
– Informeren, adviseren en enthousiasmeren van senior management en medewerkers om de data in te zetten om elke dag klanten een betere klantbeleving te kunnen bieden.
– Verzamelen, beoordelen, prepareren en analyseren van NPS data(sets) en andere relevante klantdata.
– Opstellen van forecasting modellen en maken van impact analyses op basis van NPS data en andere relevante klantdata.
– Beantwoorden van vervolgvragen over de werking en validatie van het resultaat en doen van verdiepende kwantitatieve en kwalitatieve analyses.
– Doorontwikkelen van NPS inzichten door o.a. het ophalen van juiste feedback over de relevante punten in de klantreis dmv zelf opgestelde vragenlijsten en de afstemming met de stakeholders.
– Ontwerpen, ontwikkelen, testen, inzetten en beheren van statistische analyses en onderzoeken die inzichten verschaffen met name op het gebied van het verbeteren van de klantervaring met impact op loyaliteit.

Functie-eisen

– Hbo werk- en denkniveau met een achtergrond in een sterk kwantitatieve richting
– Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van data analyse en datavisualisatie
– Kennis van NPS/CSAT
– Overtuigend, onafhankelijk denkend en adviesvaardig
– Goed kunnen schakelen tussen verschillende niveaus (presentatie aan specialisten maar ook senior management), goede communicatie- en presentatievaardigheden

Inlichtingen

Michel Koning 06 – 34657362

Sollicitatie

Heb je interesse in deze freelance opdracht? Mail dan nu jouw cv en een korte motivatie aan michel.koning@optimizit.nl of up-load jouw cv via onderstaande button solliciteren.Even bellen voor meer informatie kan natuurlijk: 06-34657362.
We horen graag van je!