Introductie

Wij hebben een toffe functie beschikbaar voor een werkplekbeheerder op het hoofdkantoor in Utrecht.

Als werkplekbeheerder zorg je voor een continue goede werking van alle devices zoals laptops, smartphones, etc. zodat alle 200 collega’s een optimale werkomgeving hebben. Door verschillende werkzaamheden, diverse locaties en verscheidenheid aan devices is werkplekbeheer een interessante  
uitdaging.

Kernwoorden zijn: zelfstandig, het gezicht van de IT-afdeling, Support, O365 / Azure, Modern workplace

Organisatie

Het kantoor waar je komt te werken is 100% duurzaam, en dit is ook de Business van jouw nieuwe werkgever. Het is een internationaal gerenommeerd onderzoeksinstituut waar jouw collega’s wetenschappers zijn die werken aan de meest innovatieve projecten.

We verwachten dat je eigenaarschap neemt voor de werkplekken, maar je staat je er niet alleen voor. We hebben een leuk team dat intensief samenwerkt, vooral veel processen automatiseert en vooruit wil met verdere vernieuwing van de IT-omgeving. Computerpower, data, cloud en integratie van systemen zijn onderwerpen die we in 2023 aanpakken. Daarin draagt iedereen bij. Zo af en toe nemen we een break en werken we met elkaar aan een leuke uitdaging, socializen we in de kroeg of gaan we naar een interessant event.

Functie

Als werkplekbeheerder zorg je voor een continue goede werking van alle devices zoals laptops, smartphones, etc. zodat alle 200 collega’s een optimale werkomgeving hebben. Door verschillende werkzaamheden, diverse locaties en verscheidenheid aan devices is werkplekbeheer een interessante uitdaging.

Uiteraard werken we met standaarden om snel de basisvoorziening up-and-running te hebben, maar we hebben ook interessante specials en dus een continue veranderende werkplek.

Je werkt merendeels on-site vanuit het kantoor in Utrecht. Het is dus fijn als je niet te ver weg woont.

Momenteel zijn we bezig met het uitrollen van de laatste Microsoft services zoals Intune, SharePoint online.
We hebben een goed CMDB dat jij bijhoudt en je verzorgt ook de inkoop van devices en maakt ze klaar voor gebruik door collega’s.

Je hoeft en kunt niet alle problemen gelijk oplossen, en dat verwachten we ook niet van je, maar je bent wel: Het gezicht van de IT-afdeling op ons hoofdkantoor en de Go-To person voor IT-vragen!

Functie-eisen

– Je hebt een ICT-opleiding (mbo-4 of hoger) afgerond en bent actief bezig met je ontwikkeling.
– Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met beheer van de Modern workplace (O365 / Azure AD / SharePoint / Endpoint / Intune / Exchange / etc.) of bent bereid dit te leren.
– Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse- (en Engelse) taal in woord en geschrift.
– MJe bent proactief en je staat altijd open om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen.
– Je bent precies en consequent en je administratie (oa. CMDB) is op orde.
– Je kunt assisteren bij projecten en afdelingstaken.
– Je bent flexibel, stressbestendig, klant- én kwaliteitsgericht en nauwkeurig.
– Je kunt goed samenwerken en neemt initiatief.
– Af en toe zoek je uit hoe een bepaalde release of nieuwe software bij ons past.

Daarnaast is het fijn als je ervaring hebt met:
– AD en AAD, het managen van email handtekeningen en distributielijsten.
– Het beheer van MDM (Airwatch), printers en MatLab/ArcGis installatie.
– Beheer van Office 365 / SharePoint / Teams.
– Het installeren van hardware en software, bijvoorbeeld het inspoelen van laptops.
– Het uitrollen van nieuwe software en scripting.
– Inkoop / bestellen van hard- en software.

Inlichtingen

Bel voor meer informatie met Michel Koning 06 – 34657362.

Sollicitatie

Heb je interesse in deze vacature? Mail dan nu jouw cv en een korte motivatie. Even bellen kan natuurlijk ook op 06 – 34657362. We horen graag van je!