Introductie
#711 Product Owner (media)
Voor onze eindklant zijn wij opzoek naar een Product Owner.
Start: 1 oktober 2021 uiterlijk (dus flexibel afhankelijk van beschikbaarheid)
Duur: 6+ maanden
Locatie: Remote tijdens corona (klant locatie Amsterdam)
Taal: Nederlands is een must!
#Product owner #media #salesforce
Organisatie
Branche: media
In deze opdracht als Product Owner (B2B) ben jij verantwoordelijk voor de zakelijke producten, met bijhorende gebruikerservaring & systemen. Hieronder vallen de populairste recruitment websites.
Je bent hiermee de spin in het web van de transformatie die ze aan het doormaken zijn van een klassiek online classifieds model, naar een cutting edge ad-tech bedrijf, met de ambitie om hierin een van de koplopers te zijn wereldwijd!
Functie
Als Product owner B2B ben je continu bezig met het realiseren van een perfecte gebruikerservaring én commerciële (online) resultaten.
Door te focussen op wat echt belangrijk is, werk je doelgericht aan het neerzetten van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten. Je kunt hierbij ook goed uitleggen waarom je bepaalde keuzes maakt.
Jouw hoofdverantwoordelijkheden zijn:
– In afstemming met stakeholders, verantwoordelijk voor de B2B product visie en strategie en de juiste vertaling hiervan naar de roadmap.
– Je weet als geen ander de belangen van alle stakeholders te balanceren en zorgt voor de juiste afweging. Je speelveld bestaat uit zowel eindgebruikers als business stakeholders (MT, sales, IT, marketing) en uiteraard neem je ook technische mogelijkheden en beperkingen in je afwegingen mee.
– Je zorgt dat alle business stakeholders betrokken zijn in de roadmap ontwikkeling en prioriteert altijd op de hoogste waarde.
– Op dagelijkse basis werk je nauw samen met de development teams in een Agile Scrum en DevOps omgeving.
– De eindgebruiker staat voor jou centraal. Je betrekt hem zeer actief en zo vroeg mogelijk in de productontwikkeling en je hebt ervaring met het valideren van product requirements door middel van gebruikersdata en user testing. Dit helpt jou om ervoor te zorgen dat het product in kleine iteraties nauw aansluit op de business-en gebruikersbehoefte.
– Je hebt ervaring in het schrijven en slicen van user stories, storymapping en backlog grooming en je weet de development teams hierin mee te nemen.
– Je maakt je successen meetbaar met behulp van oa. KPI’s.
– Je bent een bruggenbouwer naar andere product teams van DPG Recruitment en samen met hen werk je aan het beste resultaat voor onze gebruikers.
– Je rapporteert aan Hoofd Marketing & Product.
– Je bent zelf hiërarchisch verantwoordelijk voor de B2B UX-designer.
Functie-eisen
– Je kunt zelfstandig problemen analyseren en komt met creatieve suggesties om oplossingen te valideren. Daarbij gebruik je inzichten uit data om de juiste beslissingen te nemen en de verschillende wensen te prioriteren. Je snapt hoe je de verschillende teams in de organisatie in de juiste richting meeneemt en coacht en inspireert je team.
– Minimaal 5 jaar werkervaring als product owner,
– Ervaring met ecommerce (bouwen webshop omgeving) en online B2B omgevingen (idealiter Salesfore ecosysteem) zijn een pre.
– Werkervaring met scrum, design thinking en methoden voor product discovery.
– Jij kan draagvlak creëren binnen alle lagen van een organisatie en bent in staat om belangen af te wegen en de juiste prioriteiten te bepalen.
– Je bent op de hoogte van digitale trends.
Inlichtingen
Michel Koning 06 – 34657362
Sollicitatie
Heb je interesse in deze opdracht? Stuur dan jou up to date cv + korte motivatie + indicatietarief in Word format aan michel.koning@optimizit.nl of bel met 06 – 34657362 voor meer informatie.